Gondolatok egy női fejből

Gondolatok egy női fejből

5 érv a sport mellett

2016. október 22. - Perger Viktória

Sport! Van akit a hideg ráz e szó hallatán, van aki pedig azonnal lázba jön. Én az utóbbiak közé tartozom, szerintem már Anyukám hasában is jócskán voltak jelek, amik erre utaltak. "Izgága, örökmozgó gyerek, sosem ül meg a fenekén." Sokunknak ismerősek ezek a mondatok, melyeket szüleink sóhajtoztak nap, mint nap gyerekkorunkban. A mozgás az egyik lételemem. 6 éves korom óta heti 4-7 edzés/próba, versenyek, majd fellépések. Sosem lettem (sajnos) hivatásos sportoló vagy táncos, máshogy alakult az életem.

De mi vesz rá arra, hogy mind a mai napig heti 4-5x 1 órát mozogjak? Miért jó ez? Miben segít? Erre próbálok választ adni azoknak, akik nem szeretnek mozogni és nehezen veszik rá magukat, hogy akár csak heti 2x átmozgassák a testüket.

1. Segít megőrizni/formálni az alakodat! 

Lerágott csont, uncsi mondat. De hát mégiscsak így van, ha már ennyien szajkózzák! Sok ember beszél arról, hogy "le kéne fogyni", "nem szeretem a testem". Jó, de hát mit tettél érte, hogy ez másképp legyen? A 21. századra nagyon jellemző ülő életmódunk mellett elengedhetetlen időt szakítanunk a mozgásra, ha jó testet és egészséget szeretnénk. Mindegy, hogy mit sportolsz, mert ha az egy aktív, mindent átmozgató, rendszeres fizikai terhelés, akkor annak előbb vagy utóbb meglesz az eredménye. Persze emellett nem árt figyelni a táplálkozásra, de higgyétek el, ha komolyan veszed az edzéseket, akkor ez hozni fogja magával az egészségesebb táplálkozás iránti igényt. Furcsán hangzik tudom, de így van. 

2. Rendszert visz az életedbe!

A mai világunk egy másik betegsége, hogy nehéz rendszert vinni az életünkbe, megtalálni a munka-magánélet egyensúlyát. A legtöbb ember túlhajszolt, kimerült, leterhelt. Sokan mondták már nekem, hogy azért nem mozognak, mert nem fér bele az idejükbe. Az fér bele az időnkbe, amit szeretnénk! Nekem mikor nagyon hektikusak a napjaim, akkor reggel 6-ra járok edzőterembe vagy futni, alkalomadtán pedig feladom az alvásra, olvasásra, bulizásra szánt időt. De láttam már babakocsival futó kismamákat, közösen kiránduló családokat és napi több kilométert sétáló idős párokat is.

3. Több energiád lesz!

A rendszeres mozgás tökéletesen ki tudja egészíteni az ülő életmódot és a sok pszichés terhelést. Sportolás közben ki tud picit kapcsolni az elméd, boldogsághormon szabadul fel. Az edzés után energikusabbnak és kiegyensúlyozottabbnak fogod magad érezni, még akkor is ha a fizikai tested elfáradt. Én például nagyon szeretek reggel edzeni, mert ez ad egy lendületet, egy energikus kezdetet, aminek pozitív hatásai végigkísérek az egész napomat.

4. Oldja a stresszt!

Egy újabb klisé. De én magamon kitűnően meg tudtam figyelni ezt. Néha arra van szükségem, hogy a mozgás energiát adjon, néha viszont csak arra, hogy egy stresszhelyzet, érzelmi megterhelés után kifújhassam azt a sok negatív érzést, ami hatalmába kerített és kicsit lehiggadjak. Főleg az impulzív embereknek lehet ez segítség, mint amilyen én is vagyok. Futok pár kilométert és mire befejezem, a problémám egy részét mintha elfújta volna a szél.

5. Célt ad!

Vannak periódusok az ember életében (tisztelet a kivételnek), amikor nem nagyon vannak céljai. Vagy azért mert minden épp szuper mederben halad, vagy azért, mert épp egy válság közepén csücsül és nem talál kiutat. Ilyenkor én mindig a sporthoz nyúlok és abban keresem a támaszt. Pár kiló mínusz, egy félmaraton, egy fellépésre való felkészülés, bármit kitűzhetünk magunk elé célként, ami felé utána tehetünk nap, mint nap egy pici lépést.

Én most már lassan 20 éve élem így az életem és mindenkinek csak ajánlani tudom! Persze nem kell mindenkinek heti 4-5 reggelt vagy estét edzésre szánnia, félreértés ne essék. Heti 2-3x 45-60 perc rendszeres mozgás már segíthet az életminőségünk javításában! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://viktoriaperger.blog.hu/api/trackback/id/tr211829211

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása