Gondolatok egy női fejből

Gondolatok egy női fejből

3+1 méregtelenítő tipp

2019. október 18. - Perger Viktória

img.JPG

Aki ismer, tudja, hogy én elkötelezett híve vagyok az egészségnek. Talán túlzottan is, de én nem bánom. Az őszi és a tavaszi időszak pláne kitűnő egy-egy méregtelenítő nap beiktatására. Ha te is vágysz rá, hogy tegyél egy kicsit a szervezeted "kipucolásáért", akkor az alábbi 4 általam kipróbált módszer segítségedre lehet. Állíthatom, hogy se túl sok pénz, se túl nagy extra időráfordítás nem szükséges a megvalósításukhoz.

Steinberger kúra
Idén eddig kétszer ugrottam neki a kúrának. Először nagyon nehezen vettem rá magam, mert bár híres zöldségevő vagyok, de a "zöldségivás" viszont nem kenyerem. Legnagyobb meglepetésemre a kúra pozitív csalódás volt, ugyanis a levek kifejezetten finomak, így nem volt nehéz legyűrni őket. Persze volt az 5 napban egy mélypont is, amikor azt éreztem, hogy előbb halok éhen, mintsem hogy még egy szelet rozskenyeret letoljak a torkomon. Ettől függetlenül újra megcsinálnám, pozitívan hatott az emésztésemre, a közérzetemre és bár sosem voltam tele, nem is voltam éhes.
Az ötnapos kúra lényege, hogy víz és rozskenyér mellett az arra a napra beosztott zöldség- vagy gyümölcslevet kell meginni. Ajánlom mindenkinek, aki gyors, hatékony és éhezésmentes tisztításra vágyik!
A leveket kifejezetten jó áron itt szereztem be. Rozskenyerek közül pedig legtöbbször a SPAR-ban kapható, pirítanivaló verziót ettem.

steinberger.jpg

Szódabikarbóna kúra
Ez egy picit hosszabb, de még mindig nem túl sok energiát igénylő kúra. Egyetlen nehézsége, hogy 21 napon át kell csinálni. A kúra amúgy pofonegyszerű: napi 3x egy teáskanál szódabikarbónát kell vízben feloldva meginni, étkezések előtt kb. 15-30 perccel. Nem bonyolult, igaz? Mondjuk mikor egy kimerítő edzés után a buszon hazafelé már a szöget is meg tudnám enni, de a hazaérés után még 30 percet kellene várni a szódabikarbóna bevétele után, akkor nem pont ezt szoktam érezni. Még egy apró javaslat: a kúra megkezdése előtt feltétlen szerezzetek be egy minőségi szódabikarbónát Én a Biorganik termékét szoktam használni.

Gyümölcsnap
Gyümölcsimádók előnyben! Én közéjük tartozom, úgyhogy pár havonta egy gyümölcsnapot be szoktam iktatni. Igen, csak egy napot, mert több napig nem bírom, hogy csak édeset lehet enni. A kúra alatt kettő,- maximum  háromféle gyümölcsöt szoktam enni, persze időben jól elkülönítve egymástól. A legjobb ha piacon vásárolsz be magyar termékekből vagy esetleg a kertedben termő gyümölcsöt eszed. Nekem az előbbire van lehetőségem, de még ezek is finomabbak és érettebbek, mint az üzletekben kapható társaik. A gyümölcsökre sokszor fahéjat szórok erjedésgátló hatása és finom íze miatt.

Böjt
Ez már nem olyan könnyű, de annál hatásosabb kúra. A méregtelenítés csúcsának, kés nélküli műtétnek is szokták nevezni. Számtalan verziója létezik, ezek közül azt írom le, amit én most képes vagyok csinálni.
Heti 1x36 órát tartok általában. Reggel gyógyteával indítom a napot, délelőtt és délután pedig cékla,- sárgarépa- és almalevet, valamint 1-2 bögre mézes zöld- vagy gyümölcsteát iszom. Esténként vagy egy bögre mézes tea vagy pedig lábosban melegített paradicsomlé a menü. Utóbbinak így, melegítve paradicsomleves feelingje van, ami kifejezetten jól tud esni egy hidegebb őszi vagy téli estén. Emellett persze sok vizet kell inni.
Ennél sokkal durvább és hatásosabb verziók is léteznek, de ezekre én egyelőre képtelen vagyok. Munka és a mindennapi tevékenységek mellett úgy érzem nem bírnám ki a napot csupán zöldséglevekkel. Arra figyelek, hogy cukormentes, 100%-os gyümölcsleveket igyak, és ezt ajánlom mindenkinek! A "böjtleveket" a DM-ben szoktam beszerezni.
Hatását tekintve arról tudok beszámolni, hogy egész nap kiegyensúlyozott az energiaszintem, nincsen a más napokon jól ismert kajakóma. Persze nem ezekre a napokra időzítem az edzéseket, futásokat, de egy lazább séta kifejezetten ajánlott! A böjt napján akár 1 órával kevesebb alvással is jól érzem magam. Másnap viszont tény, hogy éhesebb szoktam lenni, mint egyébként...
A böjt különböző típusairól és hatásairól ebben a cikkben olvashattok bővebben.
A böjtnek vannak ellenjavallatai, ezeknek mindenképpen érdemes utánanézni, mielőtt belevágsz!

healthy-juice-cleanse-recipes-1.jpg

Képek forrása: saját, Steinberger, Modernhoney

A bejegyzés trackback címe:

https://viktoriaperger.blog.hu/api/trackback/id/tr2814914282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása