Gondolatok egy női fejből

Szicília, az én szemszögemből 2. rész

2018. október 17. - Perger Viktória

Az előző posztom folytatása arról szól, hogy mit érdemes megnézni a szigeten. Ez persze ízlés és érdeklődés kérdése, de azért most bemutatok 4+1 top látnivalót. Szerintem... :)

Etna
Szinte azt mondanám, hogy kihagyhatatlan. Kicsit olyan, mintha kiugranánk egy órára a Holdra. Szürreális élmény egy aktív, igen sűrűn kitörő vulkánon sétálgatni. Mi már reggel 9-re, nyitásra odamentünk, amit egyébként ajánlok mindenkinek. Nem azért, mert olyan jó nyaraláson korán kelni, hanem mert akkor még kevesen vannak és nem kell sokat sorban állni. Az 1900 m-en levő parkolóból felvonókkal lehet felmenni 2500 m-re. 2500 m-ről látványos kis jeepbuszok visznek fel 2900 m-ig, ahonnan pedig egy túravezető kísér fel a kráterekhez. Ennél tovább egy átlagos turista nem mehet, hiába nem értük még el a jelenleg 3320 m-es csúcsot.
Alapvetően fel is lehet sétálni az Etnára, nem muszáj ezt a két eszközt igénybe venni, de akkor nem mehetünk fel a kráterekig, amit kár lenne kihagyni. Nekünk sajnos nem volt szerencsénk, mert felhős volt a csúcs, így a kráterekből szinte semmit nem láttunk, de ezt nem lehet előre megmondani, olyan gyorsan változik odafönn az időjárás.
Annyit viszont mindenképpen ajánlok a túrázni vágyóknak, hogy ha felfelé nem is, de lefelé ne szálljanak fel a buszokra, hanem sétáljanak, mert "úton-útfélen" kráterekre bukkanhatnak. Így láthattunk végül mi is egyet.
A túra amúgy elég drága, mert felvonóval, busszal együtt 2 főnek 127 €-ba kerül.

Cefalú
Szerintem a leghangulatosabb kis város a szigeten. Szép tengerparttal, rendezett óvárossal, minőségi szupermarkettel (máshol nem nagyon találkoztunk ilyennel), és egy várrommal (Cefalú La Rocca), ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a városra. Bár a látványért le kell küzdeni egy 49 emelet magas dombot és be kell fizetni a fejenként 4 €-s belépőt, de megéri! Minket itt ért a naplemente, úgyhogy bár jól elfáradtunk a végére, a látvány kárpótolt.

Monreale
A Palermotól 10 km-re található kisváros legismertebb és egyben leglenyűgözőbb látványossága a katedrális. Az 1100-as években épült katedrális nem csak a 6500  -nyi aranymozaikjáról, de különleges arab-normann építészeti stílusáról is híres. Gazdagon díszített, de mégsem csicsás, az épület tetejéről pedig belátni a várost és a tengerpartot. A monumentális mozaikokon végig tudjuk követni az Ószövetség főbb eseményeit, valamint Jézus életének főbb mozzanatait is. Nem érdemes kihagyni! A 6 €-s belépő mellé a figyelmetlenségem miatt még egy csúnya ruhát is vennünk kellett, mert ujjatlan felső és rövidnadrág volt csak rajtam, amiben nem engedtek be. Ezt a hibát ti ne kövessétek el! :)

Zingaro Nemzeti Park
A sziget északnyugati csücskében bújik meg ez a nem mindennapi nemzeti park. Ha egy magyar ember meghallja a nemzeti park szót, többnyire kis erdei sétányok, fenyvesek, lombhullató fák és esetleg tavak jelennek meg a szeme előtt. Legalábbis nekem. Ez viszont egy pálmafákkal szegélyezett tengerparti ösvény, nem kis szintkülönbségekkel tarkítva. A nemzeti parknak van egy északi és egy déli bejárata is, melyek közt 7 km a távolság. A két vége közt több helyen is le lehet mászni sziklákon a partra és meg lehet mártózni a tengerben. Mi az északi részen parkoltunk le, megvettük a fejenként 5 €-s belépőt és nekivágtunk az útnak. Persze nem bírtunk magunkkal, elmentünk az déli bejáratig és vissza, így végül 15 km-t túráztunk. A túra felénél, lazításképp egy csodálatos partszakaszon mártóztunk meg, erőt gyűjtve a visszaúthoz.
A hely egyetlen hátránya, hogy a nemzeti parkon belül nincs vízvételi lehetőség és ételt sem lehet venni, így ezekkel érdemes készülni! Mi 1,5 liter vizet, 2 szendvicset, 2 almát és némi rágcsálnivalót vittünk, ami nekünk elegendőnek bizonyult a túrához.

+1 Favignana
+1, hiszen tulajdonképpen ez egy kis sziget Szicília mellett.
Ha nem laknak a környéken ismerőseink, biztos nem jut eszünkbe átruccanni, de milyen jól jön a helyismeret! Így ennek a kis ékszerdoboznak a meglátogatásával feltehettük az i-re a pontot. :) Trapaniból, a sziget nyugati részéről komppal vagy szárnyashajóval lehet átmenni a szigetre. Mi szárnyashajóval mentünk, mert aznap nem ment más. Ez amúgy gyorsabb és izgibb, mint a komp, de persze drágább is, mert fejenként oda-vissza 20 €-ba kerül. A szigeten érdemes robogót vagy biciklit bérelni, mert csak így fedezhető fel kényelmesen a sziget egy bő fél nap alatt. Mi rögtön a kikötőben béreltünk egy robogót (egy napra 15 €) és nekivágtunk a felfedezőkörútnak. Több parton is megálltunk sziklákról ugrani, lakatlan mini-szigetre átúszni, naplementét csodálni, de az abszolút kedvencem a Cala Rossa nevű tengerpart volt. A kép láttán szerintem érthető, hogy miért... :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Guillam 2018.10.18. 23:29:05

Köszönöm az ötleteket. Én is tervezek utat Szicíliába.

Perger Viktória · http://viktoriaperger.blog.hu/ 2018.10.19. 09:53:14

@Guillam: Köszönöm a kedves kommentet. :) Ha bármilyen kérdésed van még, szívesen válaszolok.