Gondolatok egy női fejből

Gondolatok egy női fejből

Művészetek völgye vegán szemmel

2018. július 24. - Perger Viktória

A hétvégét életemben másodjára Kapolcson, a Művészetek völgyén töltöttem. Nagyon szeretem ezt a fesztivált, sokszínű, tele minőségi programmal. De most erről, hanem az itt kapható vagy éppen nem kapható vegán ételekről szeretnék egy rövid összefoglalót megosztani veletek. 
Odafelé az autóban próbáltam utánaolvasni, hogy hol kaphatók növényi alapú ételek, de össz-vissz 2 cikket találtam a témában és azok sem voltak biztatóak. A fesztiválon mászkálva hamar rájöttem, hogy ennyire nem rossz a helyzet, csak nem írtak még cikket a lehetőségekről. Most ezt a hiányt próbálom pótolni, hogy ha valaki vegánként tér be erre a fesztiválra, könnyebb dolga legyen.

A három helyszín közül Kapolcson van persze a legtöbb esélye egy növényevőnek jóllakni. A kézműves portékákat áruló bódék közt sétálgatva, felcsillant a szemünk, ha megláttunk egy ilyen kedves kis táblát:
img_1966_1.jpg

És akkor íme a konkrét ételek:
Kürtöskalács

Az abszolút kedvenc. A Manóudvar környékén lehet kapni idén, 5 ízben. Isteni finom, édesszájúaknak kihagyhatatlan.
img_9481.JPG
Házi lecsó
Szerencsénkre a többféle verzió közt egy mindenmentes is megfért.
img_9479.JPG
Lángos
A sok lángosos közt van azért (legalább) egy, ahol nem tesznek bele tejet. Ez közvetlenül a Fő úton van. Friss, finom és olcsó.
img_1979.jpg
Kenyér
Egyik nap semmi más ebédre nem vágytam, mint egy kis zöldségre és kenyérre. Meleg volt, nem volt kedvem nehéz kaját enni, úgyhogy vettem is gyorsan egy ilyen magos kis kenyérkét. Tartósítószermentes, egészséges, de nem túl olcsó. Az íze nem rossz, bár azt sem állítanám hogy ez volt életem kenyere.
img_9474_1.jpg
Csigakrumpli
Chipsszerűen, olajban kisütött, gyorsan és bárhol megehető, kalóriadús étel. Egynek jó, ha már kopogna a szemem, de mivel nem vagyok oda a krumpliért, így nem is ettem végül ilyet.
img_9506.JPG
Gyümölcsszeletek
Színezék- és tartósítószermentes "aszalt gyümölcs-halmokat" is találtunk az egyik kapolcsi udvarban, ahol vagy 15-20 íz közül lehet választani. Finom, meglepően laktató szeletek. Ez a látványos, kissé bizarr hernyó hívta fel a standra a figyelmünket.
img_1922_1.jpg

Reggeliző, ebédelő
Bár a fesztivál több helyszínen is zajlik, de a központ mégiscsak Kapolcs, így arra nem is számítottam, hogy bárhol máshol találunk majd ehető dolgokat. Taliándörögdön a buszmegálló mellett viszont van egy hangulatos kis hely, ahol pár előételbe és levesbe is bele tudnak kóstolni a vegák.
img_1977_1.jpg

Biztos van még olyan hely, amit nem találtam meg, két napba ennyi fért bele. Amit nagyon hiányoltam, az egy termelői gyümölcsös és zöldséges stand vagy legalább több olyan bódé, ahol a nehéz, zsíros ételek mellett friss salátákat is lehet kapni. 30 fokban bizonyára nem voltam ezzel egyedül.
Én persze előre készültem néhány egyszerűen szállítható kajával, ami nem is jött rosszul, de tulajdonképpen anélkül is tudtunk volna mit enni. Köszi Kapolcs! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://viktoriaperger.blog.hu/api/trackback/id/tr4314132201

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása