Gondolatok egy női fejből

Zanzibár vegán szemmel

2021. november 29. - Perger Viktória

Az előkészületek és a programok után most következzenek az ételek, amiket Zanzibáron ettünk!

Mielőtt Zanzibárra utaztunk volna, erős kételyeim voltak, hogy mangón, ananászon és rizsen kívül bármi mást fogunk-e tudni enni. De a helyzet az, hogy meglepetések egész sora ért minket a kint töltött két hét alatt.

Kezdjük a repülőúttal. Oké, oké, az még nem Zanzibár, de már egy szuper élmény. Egy újabb plusz pont a Qatar Airways-nek. Finom volt és bőséges. (Utazás előtt ki lehet választani a honlapjukon, hogy milyen ételt szeretnél. Legalább 10 opció közül tudunk választani, így szinte bármilyen étrendnek megfelelő menüt rendelhetünk.)

Kendwa, a sziget északi része
Mivel a resort-ban (Kendwa Beach Resort) elég kevés vendég volt akkortájt, így a la carte zajlott a reggeli. Itt nem volt sok választásunk, vízből készült zabkását és gyümiket tudtunk enni. Nem volt rossz, de a 4. reggelnél már örültem, hogy továbbmegyünk és nem kell még 8 reggelen keresztül ezt ennem.
Mindenhol csak reggelire fizettünk be, egyrészt azért mert szerettünk volna sok éttermet meglátogatni, több ízt megkóstolni, másrészt pedig azért, mert vegánként nem egyszerű bármit is találni, mondjuk egy olyan tematikus vacsin, mint a lobster.
Lebanese: kétszer vacsoráztunk ebben a Kendwa-ban található kis étteremben. Vegán opció volt a sali, falafel, humusz és egy helyben sütött lepénykenyér (chapatti). Nagyon finom volt és elég olcsó is. A képen látható adag, ami elég is volt kettőnknek, 6000 Ft-ba került.

Badolina: ez a hely Nungwi-ban, az északi rész leghíresebb településén van. Itt egy kétszemélyes tálba futottunk, melyben szintén volt humusz, falafel, lepénykenyér, emellett tahini, paradicsomszósz, sali és grillezett padlizsán. Ez 7000 Ft-ba került.

Essence: a 7. évfordulónk estéjére a resort éttermét választottuk, ahol isteni indiai rizst és curryt találtunk. Az enyém kifejezetten csípős volt és nagyon jó fűszerezésű. Itt találkoztam először a Tangawizi nevű szénsavas, gyömbéres itallal, ami utána az abszolút kedvencemmé vált a szigeten. A képen látható adag kétszeresét (plusz 2 üdítőt) kaptuk 8500 Ft-ért és akkora adag volt, hogy nem is tudtuk végül megenni.

Pingwe, a sziget délkeleti része
A második szállásunkon elképesztő volt a reggeli kínálat (Karafuu Beach Resort). Minden nap volt friss zöldség, rengeteg gyümölcs, péksüti, kenyér, sült húsok, zöldségek, omlett, joghurt, lekvárok, müzlik, helyi különlegességek. Minden nap találtunk valami finom újdonságot, amit máshol még nem tudtunk megkóstolni. (Pl. cassava, samosa, sült afrikai krumpli, baobab juice stb.)

Vacsorázni itt két helyen tudtunk, kicsit kevesebb vegán opciót találtunk, mint máshol.

Matlai: ez egy hangulatos tengerparti hely, ahol újabban vegán menüsor is található. Az előételek közül a humuszt és a grillezett padlizsánt, míg a főételek közül mindhármat - csicseriborsó nuggets, fűszeres zöldségcurry és vöröskáposztás tészta - kóstoltuk. Minden nagyon finom volt, bár előétel nélkül nehéz jól lakni és egy picit drágább is, mint az északi részen megszokott árkategória. Egy előétel 6 dollárba (1800 Ft), míg a főétel 8 dollárba (2500 Ft) került. Ami nem volt szimpatikus a helyen az az, hogy mindkét alkalommal 45 percet vártunk az ételekre.

Pizzamore: ez a pizzázó a Karafuu Beach Resort területén van. Egyszerű hely, egyszerű étlappal, ugyanis itt tényleg csak pizzákat lehet kapni. Vegánként 5 pizza közül tudtunk választani, de sajt nélkül kellett kérjük. Az ára kicsit volt több, mint amennyit szívesen kiadnék egy sajtnélküli pizzáért, ugyanis 10 dollárba (3000 Ft) került, cserébe viszont nagyon finom volt.

Paje és Stonetown, a sziget délkeleti, illetve nyugati része:
A harmadik szállásunkon (Spice Island Resort) nem volt olyan bőséges a reggeli választék, de azért minden reggel tudtunk enni valamit. Itt is voltak friss gyümölcsök, kókuszvíz, kenyér (olivaolajjal és helyi sóval isteni), zöldségek, müzli, mogyoróvaj.

Spice island resort: A hotelben megkérdezték, hogy van-e ételallergiánk. Mondtuk, hogy vegánok vagyunk. Mikor másnap a vacsimenüben megláttunk egy kókusztejes-spenótos vegán spagettit, úgy éreztük, hogy ez nekünk szól, így aznap este ott ettünk. Mindezt fejenként 2400 Ft-ért. (Már bőven ettem a spagettit, mikor eszembe jutott lefotózni, így ez nem lett túl szép kép.)

Krishna Food House: A sziget nyugati felén voltunk egy egynapos túrán, érintve a Stone town-t. Itt találtunk egy indiai éttermet. Ettünk 1-1 fűszeres dahl-t, pirított vöröshagymás rizst és egy tál salit összesen 4000 Ft-ért.

Sativa café: Utolsó két este jutottunk el a sziget egyetlen vegán éttermébe. A hely egyszerű és egy nagyon forgalmas utca mellett van, de a kaja miatt mindenképpen megérte bejönnünk. Helyi alapanyagokból készülnek az ételek és mindent fatálakon szolgálnak fel. A képen látható két, nagyon laktató burrito összesen 2200 Ft-ba került, és mindehhez még eszméletlen finom is volt.

Mivel reggelire mindig elég sokat ettünk, így az ebédre maximum gyümölcsöt vagy magokat ettünk. Napközben kerestünk egy helyi mini market-et (itt nincs is más, nem létezik a supermarket fogalom) és ott vettünk vizet (a csapvizet nem szabad meginni), magokat, pringles-t. Mást ezeken a helyeken nem ehettünk vagy annyi E volt benne, hogy nem volt kedvem megvenni. A mini market-ek állapota amúgy elképesztő. Koszosak, az áru szanaszét hever a földön, minden termék poros, hűtött árut pedig szinte sehol nem lehet kapni.

Amit még nagyon szerettünk, azok a helyi, út melletti zöldségesek. Ezek a helyek eszméletlen olcsóak. Egy egész ananász vagy egy óriási pomeló 300 Ft-ba, egy érett mangó vagy egy avokádó 200 Ft-ba került. Ezeket nem érdemes kihagyni, mert a legtöbb itt őshonos gyümölcsöt otthon nem, vagy éretlenül lehet kapni. A fentieken kívül kapható még többek közt helyi passion fruit, papaya, kókuszvíz, banán, padlizsán, paradicsom, chili. Persze minden potom pénzért.

Minden kétséget kizáróan nagyon jókat ettünk a szigeten, vegánság ide vagy oda. Cseppet sem volt drágább mint otthon és mivel a legtöbb étel a szigeten termő alapanyagokból készült, így még jóval egészségesebben is étkeztünk, mint otthon.

A cikkben szereplő képek saját készítésűek.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.