Gondolatok egy női fejből

Nyaralnak a vegánok

2017. július 07. - Perger Viktória

Bő 3 éve, mióta vegán vagyok előre kell gondolkoznom, hogy mikor hova kell mennem és ott mit tudok majd enni. Ez még Budapesten nem is olyan nehéz. Egyre több az étterem, egyre több élelmiszerlánc forgalmaz növényi alapú termékeket, de most nem a budapesti étkezési és vásárlási lehetőségekről szeretnék írni.

Tegyük fel, hogy elmegyünk 4-5 napra Balcsira. Vagy túrázni a Mátrába. Maradjunk most belföldnél. (És tegyük fel, hogy akivel megyünk, az is vegán életmódot folytat.) Álljon itt most pár apró tanács az ilyen kiruccanásokhoz.

1. Vegán körkép

Tavaly mielőtt elmentünk 5 napra Balcsira biciklizni, utánanéztem neten az olyan éttermeknek amik vagy vegánok vagy legalább van lehetőség arra, hogy kapjunk egy pizzát sajt nélkül. Nem mondom, hogy nagy kulináris élményekben volt részünk, de a helyiek segítőkészségének köszönhetően azért mindig megoldottuk. Érdemes előre kinézni neten pár éttermet vagy büfét, ahol minden bizonnyal találunk magunknak ennivalót és ezeket a helyeket beiktatni a túrába.

2. Főzési lehetőség

Bár a nyaraláson nem feltétlen szeret az ember főzőcskézni, de a növényi étrenden élőknek költséghatékony és biztonságos megoldás, ha egy olyan szállást választanak, ahol lehet főzni. Persze nem Michelin csillagos ételekre kell gondolni, tökéletes instagram-ra illő designnal, csak egy egyszerű paradicsomos tészta egy nagy adag salival és kész is. Hogy ne menjen el sok időnk a főzéssel, bevásárlással érdemes még indulás előtt pár egyszerű hozzávalót bedobni a csomagunkba. Ez egy pofon egyszerű és kellően pénztárcakímélő megoldás. Arról nem is beszélve, hogy így tudjuk, hogy mit eszünk, illetve nem futunk bele olyan kellemetlen helyzetbe, hogy kikérjük a tésztát sajt nélkül, majd kihozzák sajttal és küldhetjük is vissza. (én nem szeretem az ilyen szituációkat)

3. Bevásárlás

Mikor pár napra elutazunk, azon szoktunk nevetni, hogy nekünk egy bőrönd ruhánk és egy bőrönd kajánk van. Ilyenkor olyan "tartós" ételeket pakolunk be, amik jól jönnek, ha épp nem találunk megfelelő kajáldát vagy nem szeretnénk irtó sok pénzt költeni és közben szinte minden este ugyanazt a "párolt zöldség rizzsel" kombinációt enni, ami már második nap a könyökünkön jön ki. Itt olyan rágcsálnivalókra gondolok, mint müzli, kenyér egy kis kencével, zöldségchips, szárított gyümölcsök, olajos magvak. Nem jött még rosszul egyszer sem, hogy ilyesmikkel előre készültünk :)

4. Kulináris élmények

Na hát ez az, amit vegánként nem igazán élünk meg vidéki nyaraláskor! (megjegyzem néha külföldön sem) Nem túl pozitív, de ez az igazság. Budapesten szuperjókat lehet enni, egyre több étterem, cukrászda, fagyizó közt választhatunk, de vidéken ez nem jellemző. Pesten kívül számítsunk rá, hogy nem sorakoznak majd a vega éttermek egymás után. Reméljük ez is változik majd idővel, de most ez van és ehhez kell tudnunk alkalmazkodni, ha emellett az életmód mellett tettük le voksunkat. Bár ez a legtöbb embernek nem túl kecsegtető, de velünk többször megesett már, hogy 1-1 kg-al könnyebben jöttünk haza egy kiruccanásból. (Ebbe persze vegyük bele azt is, hogy mi legtöbbször aktív pihenéssel töltjük nyaralásainkat). De az is biztos, hogy az elmúlt években egyszer sem éltem át azt, hogy nyaralás után nem jött rám valamelyik ruhám :)

+1. Lazíts!

Tavaly volt egy nyaralásunk, ahol az első két napban nem tudtam elengedni a parámat, hogy belefutok egy olyan ételbe, amiben lesz tej vagy tojás, csak ezt elfelejtik velünk közölni. Bármennyire is figyelünk és utánakérdezünk, ha olyan helyen eszünk, ami nem vegán, akkor igenis előfordulhat. De kérem szépen, így nem lehet nyaralni! Erre harmadik napra én is rájöttem és sikerült elengednem az aggódást. :) Bár érdemes előre készülni, esetleg egyszer-kétszer főzni a nyaralás alatt, de azért nem kell mindent már itthon megvenni, komplett menüsort összeállítani, reggeltől estig ezen agyalni. Mi eddig bárhova mentünk, találtunk a közelben egy olyan boltot és/vagy éttermet ahol volt nekünk való étel.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.