Gondolatok egy női fejből

Tenerife vegán szemmel

2018. március 19. - Perger Viktória

Volt szerencsénk most márciusban 8 napot eltölteni Tenerifén. Még indulás előtt lecsekkoltam a Google Maps és a Tripadvisor segítségével, hogy a sziget mely részein és milyen minőségű vegán éttermekre számíthatunk. Erről és az egyéb vegán lehetőségekről szeretnék egy rövid képes összefoglalót megosztani veletek.

Vegán éttermek
Meglepően sok található a szigeten. Előzetes kereséseim alapján kb. 4-et találtam északon és 4-et délen. A Google Maps rengeteg lehetőséget dobott ki, de ő beleveszi a "vegán opció" jelöléssel ellátott éttermeket is, amivel nem árt vigyázni, mert sokszor csupán annyit jelent, hogy kaphatsz párolt zöldséget rizzsel egy amúgy full húsközpontú helyen... A betervezett látnivalók alapján gyűjtöttem ki ezt a 8-at, melyből 3-at volt szerencsénk meglátogatni.

Fuori di Zucca
Számomra az abszolút number 1! Egy kis szörfparadicsomban, El Medanoban található a hely, vega és vegán kajákat kínálnak. A választék teljesen megfelelő. A saláta és a főtt ételek is frissek és finomak. Az adagok nem túl nagyok, de így legalább maradt hely a desszertnek is. :) A hely hátránya (ami amúgy a sziget egészét jellemzi), hogy elég drága.

K-vegan
A reptér felé menet még vágytunk egy kicsit más ízekre, mint amit egy zabkása jelentene, így úgy döntöttünk kipróbáljuk a K-vegan nevű éttermecskét (inkább nevezném egy minőségi kifőzdének). Délen, a Los Cristianos közelében egy bevásárlóközpont eldugott kis zugában találtunk rá a helyre, némi keresgélés után. A helyen nincs étlap, egy pultban megtaláltunk minden kaját, amit aznap el tud készíteni a spanyol bácsika. A választék levesekből, főételekből és falatkákból áll, desszertet nem találtunk. Kikértük, ő pedig frissen elkészítette. Az étel finom volt, de picit szerintem túlárazott ahhoz képest, hogy olyan körülmények közt eszed meg, mit amivel a Westend aluljárószintjén találkozol.

Burger Mel
Ide úgy kerültünk a hét közepe fele, hogy amikor rágondoltam arra, hogy megint egy adag salit fogunk vacsorázni némi kenyérrel és humusszal, akkor inkább már éhes sem voltam. Ennek örömére fogtuk magunkat és lesétáltunk az akkori apartmanunktól a kis hamburgerezőbe. A helyen nem beszélnek angolul (ki lepődött meg? :D ), úgyhogy itt is kézzel-lábbal értettük meg magunkat a nénivel. Egy hamburgerre, egy hot-dogra és két tejberizsre esett a választásunk, amiből őszintén szólva csak a tejberizs volt értékelhető. A többi mélyhűtött cuccból készült el két perc alatt és sajnos olyan is volt. A vőlegényem viccesen meg is jegyezte, hogy igazán részt vehetnének egy továbbképzésen a kedvenc pesti hamburgerezőnknél, Vegan love-nál. :)

Szállodák és apartmanok
Összesen 4 éjszakát olyan szálláson töltöttünk, ahol a reggeli benne volt az árban, úgyhogy kíváncsian vártuk reggel, hogy mit találunk egy amúgy tojás- és húskedvelő szigeten. A választék természetesen nem volt széles, de kenyeret, zöldséget, gyümölcsöt, zabpelyhet és meglepően finom szójatejet azért minden helyszínen találtunk. Több, mint a semmi...!
Boltok és egyebek
Túlnyomórészt természetesen nem étteremben ettünk. A sziget minden pontján könnyen találtunk nagyobb boltokat (Lidl, Covina, egy helyen még Spar is volt), ahol bevásároltunk, és vagy az apartmanban vagy túrák közben ettük meg az ott találtakat. A zöldségválasztéktól nem voltam elájulva, de azért sali, paprika és nagyon finom hagyma mindenhol volt. Gyümölcsöket tekintve nem vagyok oda az itthon kapható agyonkezelt banánoktól, de itt ez lett az abszolút kedvenc, hisz ezek finom, Tenerifén termett banánok voltak. Amúgy minden nagyobb boltban kapható humusz, friss kenyerek, magok, zabpehely, méz, néhol joghurt és különböző zöldségekből álló hamburgerpogácsa. Ezekből viszonylag változatos és nem utolsósorban tápláló ebédeket, vacsorákat vagy útravalókat tudtunk készíteni hosszú túráinkhoz és sétáinkhoz.

Vegán szemmel nézve pozitív csalódás ez a sziget, végre egyszer semmi étellel nem kellett készülnünk az útra, minden kapható volt helyben.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.